2011. április 15., péntek

Relaxáció, mint stresszoldás




Múlt hét pénteki bejegyzésemben már esett néhány szó a stresszről. A stressznek is van több változata; az egyik a pozitív (ami vészhelyzetekben segít, hogy kellő gyorsasággal cselekedjünk), és van a negatív (aminek semmi haszna, de nehéz előle kitérni).
Én most a negatív stressz oldásának egyik lehetőségéről szeretnék írni, mégpedig a relaxációról. Sokaknak problémát okoz a relaxáció és meditáció elkülönítése, de véleményem szerint nincs köztük akkora különbség, hogy szükséges lenni a nyelvészeti és pszichológiai okokat böngészni.
A meditáció is csak relaxált állapotban jöhet létre. De hogy lehet ezt az állapotot elérni? A következőkben az én tippjeim állnak, melyeket különböző tapasztalatokból szereztem. Remélem segíteni tudok Nektek a nyugalom elérésében.
Először is csukjátok be a szemeteket, és vegyetek egy mély levegőt, majd lassan fújjátok ki.
Aztán számoljatok 1-10ig, esetleg 20ig, amíg az elmétek lenyugszik, és nem fogják a bal agyfélteke üzeneti (elzártam a gázt?, becsuktam az ajtót? stb.) megzavarni.
A következő lépésben üresítsétek ki az elméteket, vagy amennyiben ez nem megy (ehhez elég sok gyakorlás szükséges) gondoljatok pozitív dolgokra, ami lehet valós, illetve elképzelt is. Vizualizáljatok képeket, melyek örömöt okoznak számotokra. Ez eltarthat jó pár percig, illetve addig, amíg jól esik.
Amikor szeretnétek visszatérni a relaxált állapotból, számoljatok újból 1-10ig, és szép lassan nyissátok ki a szemetek.
Mindezt megtehetitek teljes csendben, vagy valamilyen relaxációs zene segítségével.
Remélem segítettem Nektek egy kellemes állapot elérésében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése