2011. április 12., kedd

Fontos, hogy mit eszünk?




A tudatos emberek sokat foglalkoznak a testi-lelki egészségükkel. Ma a testi egészséggel, ezen belül is az étkezéssel szeretnék foglalkozni. Természetesen csak átfogóan, hisz a téma szerteágazó és egy külön blogot lehetne indítani (nem is olyan rossz ötlet).
Az egészséges táplálkozás hatására, véleményem szerint egész lényünk pozitívan reagál, még a lelkünk is. Ismerjük az ’az vagy, amit megettél’ mondást. Mindenkinek jogában áll eldönteni, hogy milyen véleménnyel van róla, én a sajátomat tudom csak közölni.
Körülbelül egy évvel ezelőtt (mikor érdeklődni kezdtem az ezoterikus témák iránt) kezdtem el tudatosabb lenni az étkezésemmel kapcsolatban is. Egyre kevesebb húst ettem, növeltem az idényzöldségek és gyümölcsök fogyasztását, valamint minimálisra csökkentettem a finomított alapanyagok használatát. Mára odáig jutottam, hogy a fehér liszt, cukor és rizs ritkaság számba megy az étkezéseim során. Holott a fehér liszt csak az 1800-as évek második felében terjedt el, mára a teljes kiőrlésű változat a ritkább. A rákos és egyéb betegségek elterjedését összefüggésbe lehet hozni a finomított liszt, cukor elterjedésével, de most nem a betegségekről, hanem az egészségről szándékozom írni.
Visszatérve az eredeti gondolatmenetemre, az étkezési szokásaim megváltozásával, sokkal kiegyensúlyozottabbá váltam.
Aki teheti (és egyáltalán akarja), próbáljon meg az évszaknak megfelelően étkezni, a finomított dolgok elhagyásával és sok-sok kulináris élménnyel! Higgyétek el, hogy lehetséges egészséges és finom is legyen egy étel egyszerre!
Egy próbát mindenképp megér! :-)

4 megjegyzés:

  1. Szemet gyönyörködtető a kép!:)
    Örülök, hogy írtál erről, mert 2 éve így fogytam le 25 kg-ot, plusz még odafigyeltem, hogy csak vizet igyak.
    Glória

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a kitartásodhoz és változtató képességedhez! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi!
    Én is gratulálok, mert remek a blogod, az ötlet és sok jó témát kívánok még.
    Sok sikert!:)))

    VálaszTörlés